вівторок, 16 лютого 2021 р.

Консультація для батьків.

Ігри з м’ячем та їх вплив на розвиток дітей"



М'яч - зручна, динамічна іграшка, яка займає особливе місце у розвитку дій руки. Перші ігри з м'ячем безцінні за своєю значимістю для здоров'я, емоційної достатності, фізичного та інтелектуального розвитку маленької дитини. Протягом усього дошкільного дитинства ігри з м'ячем ускладнюються і як би «ростуть» разом з дитиною, складаючи величезну радість дитинства.

Ігри з м'ячем мають особливу цінність для дитини. Вони розвивають спритність, координацію рухів, швидкість реакцій і окомір. Вони також впливають на її емоційний стан. Дитина вчиться спілкуванню з іншими людьми через гру. Поступово дитина розуміє, що таке правила. А це важливо для подальшої соціальної адаптації.

Граючи з м'ячем, дитина виконує багато різних рухів. Вона бере його в руки, носить, катає, кидає, ловить. Простіше кажучи, заняття з м'ячем можна назвати комплексними. Зараз вже всі батьки знають, що розвиток моторики рук, тобто різноманітних рухів пальців і кистей, нерозривно пов'язано з функціональним розвитком мозку і безпосередньо впливає на розвиток мови. Тому ігри з м'ячем не просто корисні, а необхідні кожному малюкові.

 Ігри з м'ячем розвивають окомір, координацію, кмітливість, сприяють загальної рухової активності. Для дитини м'яч - предмет захоплення з перших років життя.

 Рухи пальців і кистей рук мають особливе значення для розвитку функцій мозку дитини. І чим вони різноманітніші, тим більше «рухових сигналів» надходить у мозок, тим інтенсивніше проходить накопичення інформації, а отже і інтелектуальний розвиток.

Рухи рук сприяє також на розвиток мовлення дитини. Сучасні наукові дані підтверджують ці положення: області кори головного мозку, «відповідають» за артикуляцію органів мови і дрібну моторику пальців рук, розташовані в одному іннерваціонном полі, тобто безпосередній близькості один від одного. Отже, йдуть в кору головного мозку нервові імпульси від рухів рук та стимулюють розташовані по сусідству мовні зони, підсилюючи їх активність. Малюки, знайомлячись з властивостями м'яча, виконуючи різноманітні дії (кидання, катання, біг за м'ячем і ін), отримують навантаження на всі групи м'язів (тулуба, черевного преса, ніг, рук, кистей), у них активізується весь організм. Навіть, здавалося б, звичайне підкидання м'яча вгору викликає необхідність випрямлення, що сприятливо впливає на поставу дитини.

Можна сказати, що ігри з м'ячем - спеціальна комплексна гімнастика: розвивається вміння схоплювати, утримувати, переміщати м'яч у процесі ходьби, бігу або в стрибку.

Ігри та вправи з м'ячем розвивають орієнтування в просторі, регулюють силу і точність кидка, розвивають окомір, спритність, швидкість реакції; нормалізують емоційно-вольову сферу, що особливо важливо як для малорухомих, так і для гіперзбудливості дітей. Ігри з м'ячем розвивають м'язову силу, посилюють роботу найважливіших органів організму - легень, серця, покращують обмін речовин.

Як же навчити малюка спритності і вмілості в іграх з м'ячем?

Методика навчання дітей раннього віку вправам та іграм з м'ячем (як і будь-якій фізичній вправі) має свої особливості, які полягають в тому, що у навчанні дітей цього віку переважно використовуються ігрові прийоми.

Так як дитина другого-третього року життя краще сприймає показ руху, ніж його словесний опис, незалежно від його складності або новизни дорослий показує вправи, супроводжуючи їх простим і доступним поясненням. дітей переважають над їх словесним виразом. Дитина не володіє узагальненими способами дій у словесному вираженні, і тому не завжди може зрозуміти, що означає «прокати м'яч», «підкинь м'яч вгору» і т.д. Наприклад, показуючи дитині, як треба кидати м'яч вдалину двома руками з-за голови, мама або тато супроводжують показ простим, доступним для розуміння поясненням: «Я зараз кину свій м'ячик далеко-далеко. Дивись, як я це роблю. Я візьму м'яч двома руками і підійму його вгору. Який гарний у мене м'ячик! А тепер я сховаю його за голову. І ... кину. Кину сильно, вперед! Далеко-далеко!».
Завдання повинні бутит простими і доступними. Завдяки багаторазовим повторенням у дитини утворюються більш міцні рухові навички, малюк починає виконувати рухи більш вільно, без зайвої напруги. У дитини з'являється своєрідне «почуття м'яча». Таким чином, малюкам властиве багаторазове повторення рухів, як під час оволодіння ним, так і після того, як вже з'явилося це уміння. Дитина може без втоми і з великим захопленням кидати м'яч на підлогу, катати дорослому, скачувати з гірки, закидати до кошика або ящик. Чудово, якщо ви будете підбадьорювати свого малюка похвалою; здивуєтеся тому, який він спритний, сміливий, швидкий; що він вже сам може показати іншим.

Нехай дитина демонструє свої вміння перед усіма членами сім'ї або його з однолітками: це поступово розвиває у дитини впевненість у своїх силах, прагнення вчитися далі, засвоюючи нові, більш складні рухи та ігри, при виконанні рухів з м'ячем, допомагають зробити заняття більш зрозумілим.


.

Що стосується метання, то ваше завдання-навчити дитину спочатку робити це правильно (вперед-вгору), метати предмет збоку або знизу. Для занять необхідно підготувати паперові кулі та м'ячі різних розмірів. Важливо дитину навчити правильній техніці, тобто, щоб вона брала м'яч пальцями, а не «кухликом», утворений долонею. Навчіть дитину високо метати легкі предмети. Для цього натягніть над його головою мотузку і попросіть перекинути через неї м'ячик. Покажіть на прикладі кілька разів, як правильно здійснюється замах для кидка.

Ловити м'яч з лову діти до трьох років навряд чи зможуть. Це завдання занадто складне для них. Досить того, що дитина навчиться правильно метати предмет на дальність і висоту, а також відбивати м'ячик від землі

Дорослий і дитина сідають навпроти один одного на підлогу, ноги нарізно і перекочують один одному м'яч. Через якийсь час можна перекочувати одночасно відразу два м'ячі (головне, щоб м'ячі не стикалися). Дитина розвиває в собі уміння зосереджуватись, точно ловити, котиться м'яч і назад відправляти його дорослому. Поступово переходьте до більш складним вправам, які включають в себе елементи бігу, стрибків і перекидів.




Немає коментарів:

Дописати коментар

ДЕНЬ ВИШИВАНКИ

  ДЕНЬ ВИШИВАНКИ День вишиванки. Це великий день, Бо люди згадують сім’ю, родину. Як шила мати і вела пісень, Сорочку гарну вишивала сину. Л...